nouveau départ

sådär! Äntligen en ny blogg! den andra var dryg och jobbig, negativ och fick många klagomål för det. Egentligen skiter jag i det men kände ändå för en ny blogg! E ju rätt kul att börja om från början. Här ska jag försöka vara liiiiite mer positiv om det går.

Jobbar som au pair i frankrike/Paris i tre månader till (har vatt här typ 7 nu) är för det mesta roligt. Ungar är inte ngt jag tycker om att hålla på med egentligen, men att jobba som au pair är det bästa sättet att bo i ett annat land och lära sig ett annat språk. Inget jobb man tänar pengar på, men man betalar ju heller inget, får endast fickpengar. Man klarar ju sig men det är ingen lön man kan hålla på att spara på. Särskillt inte i Paris som är rätt så dyrt. I helgen betalade vi 11 euro för en öl som man skulle betalt typ 20 spänn för hemma! Men men...

nu harjag ungefär 40 minuter kvar innan jag måste hämta ena ungen. Vet att det låter hemskt (folk har sagt att det gör det:/) men då försvinner min frihet för den dagen.... suck...

Kan ju säga såhär att min frankrikeresa har inte blitt som jag trodde, men blir det någonsinn så?? ne.


där har ni mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0